Αποφθέγματα

Βαρύς μόχθος η μετατροπή του όχλου σε λαό

— Βίκτορ Ουγκώ

Σκίτσο της Ημέρας

Σκίτσο της Ημέρας

Φωτογραφία της Ημέρας

Φωτογραφία της Ημέρας
Τα 147 Δελφικά Παραγγέλματα

Το θέατρο της Δευτέρας: “Ο ματωμένος γάμος” του Λόρκα.

Δύο φορές ένιωσα την παρουσία και την ύπαρξη κάτι του θεϊκού στην ζωή μου και διευκρινίζω ότι δεν είμαι καθόλου θεοσεβούμενος. Η πρώτη ήταν τη φορά επισκέφτηκα την Σαντορίνη όπου αυτό το τοπίο, αυτή η συναντησή του ηφαιστειογενούς μαύρου, του κατάλευκου των σπιτιών και του σκούρου μπλε της θάλασσας με έκανε να προβληματιστώ μήπως είναι ένας τρόπος θεϊκής επικοινωνίας μαζί μας. Γιατί είπα αυτό το τοπίο μόνο κάτι θεϊκό μπορεί να το έχει φτιάξει.

 

Δεύτερη φορά που ένιωσα την παρουσία του Θεού με κάποιον τρόπο στην ζωή μου ήταν όταν είδα το θεατρικό “Ο ματωμένος γάμος” του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα. Το κείμενο με μάγεψε τόσο πολύ, τους στίχους τους θεώρησα τόσο εμπνευσμένους που πίστεψα ότι δεν είναι δυνατόν αυτό να είναι ανθρώπου έργο. Σίγουρά κάτι πιο δυνατό μπήκε και έδωσε έμπνευση σε αυτόν τον άνθρωπο να γράψει αυτά τα λόγια, να περιγράψει τόσο δυνατά τον έρωτα, το πένθος, το μίσος, τον καημό της μάνας που χάνει το παιδί της. Αποσβολωμένος θυμάμαι είχα βγει από το θέατρο και έκανα μέρες να συνέλθω. Τόσο με είχε επηρεάσει. Η παράσταση που είχα παρακολουθήσει ήταν με την Δέσποινα Μπεμπεδέλη στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Δεν κατάφερα να βρώ αυτή την παράσταη αλλά μία που ανέβηκε για χάρη της ΕΡΤ με την Άννα Συνόδινου στον ρόλο της μάνας.

 

Είπα σε έναν φίλο κάποτε προσπαθώντας να του περιγράψω το μεγαλείο του κειμένου και του αντρός πως και μόνο αυτό το έργο να είχε γράψει ο Λόρκα και να είχε σταματήσει μετά, μόνο αυτό, θα  θεωρούνταν και πάλι κορυφαίος, τεράστιος συγγραφέας. Γίγαντας.

 

Ο Ματωμένος γάμος του λόρκα:

One Response to Το θέατρο της Δευτέρας: “Ο ματωμένος γάμος” του Λόρκα.

  • mystirios says:

    Τι εποχή πήγες Σαντορίνη γιατί καλοκαίρι που πήγα εγώ έννοιωσα την παρουσία του διαβόλου ήταν κάτι Σερβάκια σκέτη κόλαση και ήταν και ορθόδοξες παναθεμάτες…

Leave a Reply